Als je niet op je e-mailaccount kunt inloggen of niet op je website kunt komen, is het mogelijk dat je IP-adres geblokkeerd is op onze server.
Bij teveel verkeerde inlogpogingen blokkeert de server IP-adressen omwille van beveiligingsredenen.
Deze verkeerde inlogpogingen hoeven niet altijd handmatig plaats te vinden. Tegenwoordig gebeurt het steeds vaker dat men op verschillende apparaten inloggegevens laat onthouden en dat bijvoorbeeld je e-mailaccount op je smartphone elke 5 minuten via Wi-Fi probeert te synchroniseren met de server. Als deze instellingen op 1 of meerdere apparaten niet correct zijn, zal na teveel pogingen je IP-adres geblokkeerd worden en is je website en/of mail niet meer bereikbaar via dat IP-adres.
Het is dus belangrijk dat je inloggegevens altijd correct staan ingesteld, om blokkades te voorkomen.
Je kunt zelf controleren of je IP-adres geblokkeerd is, door je Wi-Fi uit te schakelen en je website en/of e-mailaccount proberen te bereiken via je 3G/4G-netwerk. Als dit wel lukt via het 3G/4G-netwerk en niet via je Wi-Fi-netwerk, is waarschijnlijk je IP-adres geblokkeerd.
Het is ook mogelijk om dit te controleren door naar webmail of Direct Admin te gaan. Dat kan doormiddel van /roundcube of :2222 achter je domeinnaam te zetten. [domeinnaam.nl:2222 / domeinnaam.nl/roundcube].
Indien het volgende in beeld komt te staan, dan is het mogelijk om zelf het IP adres te deblokkeren.
Het kan voorkomen dat het niet mogelijk is om de blokkade zelf eraf te halen, je kan dan het IP-adres via het ticketsysteem of via e-mail naar ons toesturen, waarna wij deze kunnen deblokkeren.